INGLES




DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS
GUIA DE TRABAJO EN CASA
Área y/o asignatura: Inglés                      Grado:   4         Curso:     1,2 y3               Período Académico:  II        
FECHA: 18- 30  Mayo  2.020                  DOCENTES: Elizabeth  Navarro – Eliana Humanez- Marinela
NOMBRE DE LA UNIDAD:  THE ADJECTIVES

Propósitos de aprendizajes:
Reconoce el vocabulario referido a los adjetivos de apariencia física en las personas.
                Contenidos temáticos:

•             Adjectives for physical  appearance

MOMENTO 1 : EXPLORACIÓN DE SABERES PREVIOS



Hello my friends!
Welcome to yours  English classes.



My  children we are going to remember  the colors in English:  yellow, red, blue …
 
Hello my friends!

Welcome to yours  English classes.


My  children we are going to remember  the colors in English:  yellow, red, blue …

MOMENTO 2: CONCEPTUALIZACIÓN
The  adjectives for physical  appearance
Spanish / English
Alto:  tall                                 Bajo: short                              Negro: black                          Rizado: curly
Liso: straight                           Ondulado: wavy                     Feo: ugly                                Bonito: beautifull
Delgado: think                        Gordo: fat                               Gordote: chubby                    Blanco: White
Viejo: old                                Joven: Young                         Café: Brown                           Rubio: blond


My hair is long and black
His eyes are Green
He´s very handsome
My English teacher is tall
Antonia is thin and very pretty

PRACTICA EN CASA
1. Look   the   picture   and write  the  adjective


My  hair   is __________      My hair is_________        My grandmother is_________        She is ________

2. Write  the   opposite  of :    
Black ______________                                             Short ______________                                             Old ________________
Thin _______________                                            Beautifull ___________                                            wavy  ______________

3.Look  and  connect   with  colors
Gordote                                             Young
Pesado                                                ugly
Feo                                                       chubby
Bajo                                                      heavy
Joven                                                   short

4.Observa este video para que practiques la pronunciación
Canción en ingles para niños para aprender adjetivos


MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE
Resuelve el taller evaluativo  y envíalo por  correo a tu profesora.

TALLER   EVALUATIVO
1. Look   at the picture  and  write the adjective:  short  -   thin – tall -  ugly -  chubby -   beautifull




2.  Read   the  text   and  underline    with   color   the adjective 
Hello.  I’ m   Juanita Rodríguez.
  I’ m    a   girl  very   beautifull.  Mis eyes  are brown ,  my hair is black   and  curly.    I’ m  tall  and  thin .
  I’ m    very Happy with my familiy   




3. Write   in English  the followings sentences :
a- Tú eres alta
b- El es  delgado
c- Sus ojos son  verdes
d- Mi mamá es bonita
e- Yo soy  rubio


_________________________________________________________________________________

DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS

GUIA DE TRABAJO EN CASA

Área y/o asignatura: Inglés
                Grado: 4              Curso: 1,2Y 3      Período Académico: II
   FECHA: 8 jun al 17jul/20
                DOCENTES:                       
NOMBRE DE LA UNIDAD:  
THE ADJECTIVES                                             
                                              
Propósitos de aprendizajes:                                      Contenidos temá cos:
Know: Identifies special WH words to ask questions.                    Wh questions: who, what,
Do: Asks and answers questions about general information.     where, when and why.
Be: Recognizes that it is important to ask respectfully for           
information to gain more knowledge.                 


MOMENTO 1: EXPLORACION DE SABERES PREVIOS
Hello     , friends!                             Welcome            to
                                                             
                                               . This
                                                              
                                                               your English       classes  to
week    we are going    
                                              
                                               mation
                                                               n to        ask for infor                      
lear                                                                       .             
                we want              to know              
                                                              



Y cuando queremos

averiguar información

acerca de algo o de

alguién hacemos ...


Questions! Many

questions! That's

what I do all the time

What?  Ques
Who?    tions
Where?              
When?
Why?   
               
?             ??           ?
                              
                              





Pero, ¿quién es este señor?

¿De dónde es? ¿Qué hace

aquí? Creo que tenemos

muchas preguntas por hacer.

Perdón señor, pero, estamos
ayudándole a nuestros amigos
Oh! Siento haber interrumpido.
con sus clases de inglés y usted
Soy detective y soy experto en
apareció de repente, así que
hacer preguntas.
queremos saber quién es.


Será un placer ayudarles.

Muy bien, niños y niñas...                       Let´s start!                                                           
                                                            





                                                                                              . Nos
ow! Es  un          Detective            .
                               mucho
                                              
W                           ayudar  quieren
                puede  amigos                
Nuestros                            a             hacer    .
                aprender en      inglés
                                                                                             
                preguntas                                         




  MOVIMIENTO 2:
CONCEPTUALIZACION

 What
do you
want?


Question sentences start with special words and end with a question mark. For example:

Who are you?

What is this?

Where are you from?

When is the class?

Why are you sad?




¿Notas que todas las preguntas empiezan con las letras WH? Es por eso que se llaman WH questions. Además, a diferencia del español, en inglés las preguntas solo tienen el signo de interrogación al final.


Who is your teacher?

My teacher is Sandra
1. Who 

Usamos who cuando

queremos preguntar

quién es una persona.

2.What What is your favorite color?       What is she doing?
                My favorite        color      is blue   She is studying
                                                              
Usamos what cuando                                                 
queremos preguntar                                                   
acerca de un objeto,     Objeto/cosa     
                                                              

una cosa, un animal o una acción.


3.Where  I live in Colombia         He is at school
Where do you live?        Where is my brother?


Usamos where cuando

queremos saber

acerca de lugares o

posiciones.




4. When              When is your birthday?                When is the exam?
                My birthday is on May 4th.         It’s next Friday.
                              
                                                                                             



Usamos when cuando queremos preguntar acerca del tiempo, fechas, ocasiones, etc.

Why

Usamos why cuando queremos saber la razón de algo.


Why are you crying?

Because I dropped my ice cream.



Why are you going to the doctor?

Because I feel sick


Debes colocar la WH question que corresponde en cada pregunta who - what- where - when and why. Te recomendamos repasar la explicación del

activity: detective Jack, leer la respuesta y fijarte si se trata de una persona, un objeto, una acción, un lugar, una fecha, una ocasión, una razón o una explicación.

Pega esta hoja en tu cuaderno y resuelve


What     animal is this?                   is your favorite                 is he doing?
                                               superhero?                      
                                                                             


It is a donkey     It is Spiderman He is watching TV
                              
 Example:

En este caso la pregunta es: ¿Qué animal es este? y la respuesta dice que es un burro. Aquí ponemos what porque recuerden que usamos esta wh cuando preguntamos por cosas, objetos, animales o acciones.

is calling?

My mom



is the Eiffel

tower?
It is in France


does he work?

At the hospital

cooks food at   a restaurant?

is the English                     are you late?
class?                   

Monday at 8 in Because I missed the bus
the morning     
               
?             ?             ?
                              
                               wh Ques
?             ?             tions
                                              
                                              
                do we play         do you like
                soccer?                dogs?


A cook  Saturday afternoon       Because I can play
                               With them


JLBJLBLJBLJBJBNUBOUB


MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE

Resuelve el taller evaluativo y envíalo por correo a tu profesora.


Taller evaluativo


1. Write in english?

  ¿Qué?
  ¿Quién?
  ¿Dónde?
  ¿Por qué?
  ¿Cuándo?


2. Complete with the wh questions.

  _____ day is today?
  _____ is your party?
  _____ is your last name?
  _____ is he sad?
  _____ are your father?
  _____ is the english quiz?
  _____ are you?
  _____ are your friend?


3. Look the answer and write the questions.

  ________________? My name is Simon.
  ________________? It is 7:00 e`clock.
  ________________? I am from Colombia.
  ________________? She is my mother.
  ________________? My favorite color is blue.
  ________________? He is my English teacher.
  ________________? Because I can play with them.

 ____________________________________________________________________________________
DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS
GUIA DE TRABAJO EN CASA
Área y/o asignatura:    ingles                  Grado:   4         Curso:  1,2 y3                     Período Académico:  II        

FECHA: 8 de  junio   hasta 17  de julio 2020                  DOCENTES: Elizabeth Navarro – Eliana Humanez – Marinela Causil

NOMBRE DE LA UNIDAD:  THE ADJEVTIVES

Propósitos de aprendizaje:

Identifica oraciones en inglés en forma positiva, negativa e interrogativa.

MOMENTO 1 : EXPLORACIÓN DE SABERES PREVIOS

Hello my friends. Welcome to yours english classes.

My chlidren! We are going to remember. The pronouns  in English. I study she works.

                ‘
MOMENTO 2: CONCEPTUALIZACIÓN

Simple present
I study Early.
My mother works at University.
You do homework in the afternoon.
We learn English each day.
I get up Early.                                                                               
Affirmative form
I listen to music at night.
She works here.
You play soccer.
She speaks English.

Negative form

I don´t eat Fried Fish.                                                                                              She plays tennis.                                                                          
She doesnt speak English.                      Anótalos en tu cuaderno                                  He drinks coffee.
We don´t Sleep Early.                                                                                              It dog runs fast.


Interrogative from

Do you speak English? Yes, I do
Does she study at San José School? Yes, she does.
Do they drink coffee? No, they don´t.
Does he work on Sunday? No, he doesn´t.


                                 





PRACTICA EN CASA

1- Complete with do or don´t.

1. _____ You live here?
2. Excuse me. _____ you work here? No, I _____
3. Do you like watch tv? Yes, I _____
4. I _____ study french at School.
5. You _____ write in class.
6. _____ they speak english? No, they _____                    






2- Write the ruler to the verb S, ES, IES.

1. Susan write _____ a song.
2. Simón watch _____ tv.
3. Anita kiss _____ to her father.
4. Jhon study_____ english.


3- Observa este video para que practiques la pronunciación.

https://www.youtube.com/watch?v=m0kTGL6Flzg




MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE

Resuelve el taller evaluativo y enviado por correo a tu profesora.


TALLER EVALUATIVO

1- Add the ruler to the followings Verbs.

Speak ___               Do___                Cry___                Watch___                Want___

Write___                 Fly___                Love___              Eat___                      Sleep___


2- Complete with do, don´t, does, doesn´t.

1. I _____ live here. I live downtown.
2. No, she _____
3. _____ he get up early?
4. We _____ eat  fish.
5. I _____ have money.


3- Write in english the following.

1. Yo estudio en las tardes:
2. Ella estudia temprano:
3. El hace tareas:
4. Ella vive sola:


DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS GUIA DE TRABAJO EN CASA Área y/o asignatura: ENGLISH Grado: 4 Curso: 1,2 and 3 Período Académico: III FECHA: Julio 21 - Agosto 21 DOCENTE: Eliana Humanez , Elizabeth Navarro, Marinela Causil NOMBRE DE LA UNIDAD: THE ENVIRONMENT Propósitos de aprendizajes: Identificar como debemos conservar nuestro medio ambiente. Contenidos temáticos: - Vocabulario referido al medio ambiente - construcción de oraciones MOMENTO 1: EXPLORACION DE SABERES PREVIOS Hi miss. Happy day . your English classes week we are going mation n to ask for infor lear Good. This week we are going to learn about THE ENVIRONMENT 74 MOMIENTO 2: CONCEPTUALIZACION THE ENVIRONMENT We must take care of our environment to conserve nature. The environment plays an important role in the healthy living of human beings. Look at the picture and color How we take care of the environment? Ø No cutting the trees Ø Avoid contamination Ø Of factories Ø Do not dump garbage in rivers Ø Clean the channets and streets Ø Do not smoke next to others Practica en casa 1. Write five sentences how care our environment. Example: cleaning our garbage · ____________________________________________ · ____________________________________________ · ____________________________________________ · ____________________________________________ · ____________________________________________ 2. Look at and connect with colors Agua trees Ríos poison Basura clean Contaminación wáter Limpiar streets Cortar garbage Sembrar cut Cuidar plant Árboles fumigate Fumigar pollution Veneno care Calles rivers 75 3. Look at and choose the correct Word a) Planting ___________ in each neighborhood b) Save ______________ each day c) The environment is very important for our _____________ d) Care our environment for we have a good ______________ e) Do not the throw garbage in the ___________________ f) Don’t poison the __________________ MOMENTO 3. APLICA Y RESUELVE Realizar en el cuaderno y enviar las evidencias vía whatsapp 1. Write in English the followings words Veneno_____________ basura_____________ fábricas___________ salud____________ Árboles_____________ limpiar_____________ medio ambiente_______________ salvar_______ 2 Draw five form for we save the environment and write it English. 3.Write in English the followings sentences . Ella siembra árboles Él limpia su calle Ella recoge la basura Esto esta muy limpio Mi papá ayuda a cuidar el medio ambiente 4.Make a letter soup of the vocabulary of two from practice at home. Healthy life animals trees garbage water 1 2 3 4 5 ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ 76 INSTITUCIÓN EDUCATIVA SAN JOSÉ Resolución de Aprobación N°0746 de junio 12/2009 Nit 812.000.635-2 Dane N° 123001004519 "FORMANDO INTEGRALMENTE LOGRAREMOS CIUDADANOS COMPETENTES DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS GUIA DE TRABAJO EN CASA Área y/o asignatura: ENGLISH Grado: 4 Curso: 1,2 and 3 Período Académico: III FECHA: Julio 21 - Agosto 21 DOCENTE: Eliana Humanez , Elizabeth Navarro, Marinela Causil NOMBRE DE LA UNIDAD: THE ENVIRONMENT Propósitos de aprendizajes: Reconocer la estructura de la oración usando should and shouldn’t. Contenidos temáticos: - Vocabulario referido al medio ambiente - construcción de oraciones MOMENTO 1: EXPLORACION DE SABERES PREVIOS Hi miss. Happy day . your English classes week we are going mation n to ask for infor lear Good. This week we are going to learn about SHOULD/ SHOULDN’T 77 MOMIENTO 2: CONCEPTUALIZACION SHOULD/ SHOULDN’T Should meaning “debería”. Lo que SE debe hacer en el momento de la acción Shouldn’t meaning “no debería”. Lo que NO se debe hacer en el momento de la acción Ruler: Pron Aux Verb compl She should clean her street we Shouldn´t cut trees Example We should help the water I should study about the environment She has flu. She shouldn’t drink Cold wáter He feels sick. He shouldn’t be on the Street You should save the environment. You shouldn’t trow garbage Practica en casa 1.complete with should and shouldn’t the followings sentences Emily _____________ practice the exercices You are very sick . you ________________ go out today He_____________ eat fish for his health My sister has sore throat. She ______________ talk much 2. write in English the followings sentences Ella deberá correr _______________________________________________________________________ Tu deberías visitar a tu familia _____________________________________________________________ Nosotros deberíamos estudiar. Nostros no deberíamos mirar tv___________________________________ Nosotros deberíamos cuidar el medio ambiente. Nosotros no deberíamos contaminar el agua __________ Yo debería cuidarme del COVI19. Yo no debería jugar en la calle __________________________________ https://www.youtube.com/watch?v=Hn_fIrM9JYk https://www.youtube.com/watch?v=Sx4PBELDd0A 78 MOMENTO 3. APLICA Y RESUELVE 1. Look at the picture and write should or shouldn’t 2. write five advice about yourself Example: I should study three hours all day a)______________________________________________________________________________________ b)______________________________________________________________________________________ c)_____________________________________________________________________________________ d)_____________________________________________________________________________________ e)_____________________________________________________________________________________ 79 3. Look at the picture and conect with colors



  

1 comentario:

SOCIALES