DETENER LA
PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS
GUIA DE
TRABAJO EN CASA
Área y/o
asignatura: Inglés
Grado: 4 Curso: 1,2 y3 Período Académico: II
FECHA: 18-
30 Mayo
2.020 DOCENTES:
Elizabeth Navarro – Eliana Humanez-
Marinela
NOMBRE DE LA
UNIDAD: THE ADJECTIVES
Propósitos de
aprendizajes:
Reconoce el
vocabulario referido a los adjetivos de apariencia física en las personas.
Contenidos temáticos:
• Adjectives for physical appearance
MOMENTO 1 : EXPLORACIÓN DE SABERES PREVIOS
Hello my friends!
Welcome to yours English classes.
|
My children we are going to remember the colors in English: yellow, red, blue …
|
Hello my friends!
Welcome to yours
English classes.
My children we are going to remember the colors in English: yellow, red, blue …
MOMENTO
2: CONCEPTUALIZACIÓN
The
adjectives for physical
appearance
Spanish / English
Alto: tall Bajo:
short Negro:
black Rizado:
curly
Liso: straight Ondulado: wavy Feo: ugly Bonito: beautifull
Delgado: think Gordo: fat Gordote: chubby Blanco: White
Viejo: old Joven: Young Café: Brown Rubio: blond
My hair is long and
black
His eyes are Green
He´s very handsome
My English teacher is tall
Antonia is thin and
very pretty
PRACTICA EN CASA
1. Look the
picture and write the
adjective
My hair
is __________ My hair
is_________ My grandmother
is_________ She is ________
2. Write the
opposite of :
Black
______________ Short
______________ Old
________________
Thin
_______________ Beautifull
___________ wavy ______________
3.Look and
connect with colors
Gordote Young
Pesado ugly
Feo chubby
Bajo heavy
Joven short
4.Observa este video
para que practiques la pronunciación
Canción en
ingles para niños para aprender adjetivos
MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE
Resuelve
el taller evaluativo y envíalo por correo a tu profesora.
TALLER
EVALUATIVO
1.
Look at the picture and
write the adjective: short -
thin – tall - ugly - chubby -
beautifull
2. Read
the text and
underline with color
the adjective
Hello. I’ m
Juanita Rodríguez.
I’ m
a girl very
beautifull. Mis eyes are brown ,
my hair is black and curly.
I’ m tall and
thin .
I’ m
very Happy with my familiy
3. Write in English
the followings sentences :
a- Tú eres alta
b- El
es delgado
c- Sus ojos
son verdes
d- Mi mamá
es bonita
e- Yo soy rubio
_________________________________________________________________________________
DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE
TODOS
GUIA DE TRABAJO EN CASA
Área y/o asignatura: Inglés
Grado:
4 Curso: 1,2Y 3 Período Académico: II
FECHA: 8 jun al
17jul/20
DOCENTES:
NOMBRE DE LA UNIDAD:
THE ADJECTIVES
Propósitos de aprendizajes: Contenidos temá cos:
Know: Identifies special WH words to ask questions. Wh questions: who, what,
Do: Asks and answers questions about general information. where, when and why.
Be: Recognizes that it is important to ask respectfully
for
information to gain more knowledge.
MOMENTO 1: EXPLORACION DE
SABERES PREVIOS
Hello , friends! Welcome to
.
This
your
English classes to
week we are going
mation
n
to ask for infor
lear .
we
want to know
Y cuando queremos
averiguar información
acerca de algo o de
alguién hacemos ...
Questions! Many
questions! That's
what I do all the time
What? Ques
Who? tions
Where?
When?
Why?
? ?? ?
Pero, ¿quién es este señor?
¿De dónde es? ¿Qué hace
aquí? Creo que tenemos
muchas preguntas por hacer.
Perdón señor, pero, estamos
ayudándole a nuestros amigos
Oh! Siento haber interrumpido.
con sus clases de inglés y usted
Soy detective y soy experto en
apareció de repente, así que
hacer preguntas.
queremos saber quién es.
Será un placer ayudarles.
Muy bien, niños y niñas... Let´s start!
.
Nos
ow! Es un Detective .
mucho
W ayudar quieren
puede amigos
Nuestros a hacer .
aprender
en inglés
preguntas
MOVIMIENTO 2:
CONCEPTUALIZACION
What
do you
want?
Question sentences start with
special words and end with a question mark. For example:
Who are you?
What is this?
Where are you from?
When is the class?
Why are you sad?
¿Notas que todas las preguntas
empiezan con las letras WH? Es por eso que se llaman WH questions. Además, a
diferencia del español, en inglés las preguntas solo tienen el signo de
interrogación al final.
Who is your teacher?
My teacher is Sandra
1. Who
Usamos who cuando
queremos preguntar
quién es una persona.
2.What What is your favorite color? What
is she doing?
My
favorite color is blue She
is studying
Usamos what cuando
queremos preguntar
acerca de un objeto, Objeto/cosa
una cosa, un animal o una
acción.
3.Where I live in Colombia He is at school
Where do you live? Where is my brother?
Usamos where cuando
queremos saber
acerca de lugares o
posiciones.
4. When When is your birthday? When
is the exam?
My
birthday is on May 4th. It’s next
Friday.
Usamos when cuando queremos
preguntar acerca del tiempo, fechas, ocasiones, etc.
Why
Usamos why cuando queremos saber
la razón de algo.
Why are you crying?
Because I dropped my ice cream.
Why are you going to the doctor?
Because I feel sick
Debes colocar la WH question que
corresponde en cada pregunta who - what- where - when and why. Te recomendamos
repasar la explicación del
activity: detective Jack, leer
la respuesta y fijarte si se trata de una persona, un objeto, una acción, un
lugar, una fecha, una ocasión, una razón o una explicación.
Pega esta hoja en tu cuaderno y
resuelve
What animal is this? is
your favorite is he doing?
superhero?
It is a donkey It is Spiderman He is watching TV
Example:
En este caso la pregunta es:
¿Qué animal es este? y la respuesta dice que es un burro. Aquí ponemos what
porque recuerden que usamos esta wh cuando preguntamos por cosas, objetos,
animales o acciones.
is calling?
My mom
is the Eiffel
tower?
It is in France
does he work?
At the hospital
cooks food at a restaurant?
is the English are you late?
class?
Monday at 8 in Because I missed the bus
the morning
? ? ?
wh
Ques
? ? tions
do
we play do you like
soccer? dogs?
A cook Saturday afternoon Because
I can play
With
them
JLBJLBLJBLJBJBNUBOUB
MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE
Resuelve el taller evaluativo y
envíalo por correo a tu profesora.
Taller evaluativo
1. Write in english?
¿Qué?
¿Quién?
¿Dónde?
¿Por qué?
¿Cuándo?
2. Complete with the wh
questions.
_____ day is today?
_____ is your party?
_____ is your last name?
_____ is he sad?
_____ are your father?
_____ is the english quiz?
_____ are you?
_____ are your friend?
3. Look the answer and write the
questions.
________________? My name is Simon.
________________? It is 7:00 e`clock.
________________? I am from Colombia.
________________? She is my mother.
________________? My favorite color is blue.
________________? He is my English teacher.
________________? Because I can play with them.
____________________________________________________________________________________
DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE
TODOS
GUIA DE TRABAJO EN CASA
Área y/o asignatura:
ingles
Grado: 4 Curso:
1,2 y3 Período
Académico: II
FECHA: 8 de
junio hasta 17 de julio 2020 DOCENTES: Elizabeth Navarro –
Eliana Humanez – Marinela Causil
NOMBRE DE LA UNIDAD:
THE ADJEVTIVES
Propósitos de aprendizaje:
Identifica oraciones en inglés en forma positiva,
negativa e interrogativa.
MOMENTO 1 : EXPLORACIÓN DE SABERES PREVIOS
Hello my friends. Welcome to yours english classes.
My chlidren! We are going to remember. The pronouns in English. I study she works.
‘
MOMENTO 2: CONCEPTUALIZACIÓN
Simple present
I study Early.
My mother works at University.
You do homework in the afternoon.
We learn English each day.
I get up Early.
Affirmative form
I listen to music at night.
She works here.
You play soccer.
She speaks English.
Negative form
I don´t eat Fried Fish.
She plays tennis.
She doesnt speak English. Anótalos en tu
cuaderno
He drinks coffee.
We don´t Sleep Early.
It dog runs fast.
Interrogative from
Do you speak English? Yes, I do
Does she study at San José School? Yes, she does.
Do they drink coffee? No, they don´t.
Does he work on Sunday? No, he doesn´t.
PRACTICA EN CASA
1- Complete with do or don´t.
1. _____ You live here?
2. Excuse me. _____ you work here? No, I _____
3. Do you like watch tv? Yes, I _____
4. I _____ study french at School.
5. You _____ write in class.
6. _____ they speak english? No, they _____
2- Write the ruler to the verb S, ES, IES.
1. Susan write _____ a song.
2. Simón watch _____ tv.
3. Anita kiss _____ to her father.
4. Jhon study_____ english.
3- Observa este video para que practiques la
pronunciación.
https://www.youtube.com/watch?v=m0kTGL6Flzg
MOMENTO 3: APLICA Y RESUELVE
Resuelve el taller evaluativo y enviado por correo a tu
profesora.
TALLER EVALUATIVO
1- Add the ruler to the followings Verbs.
Speak ___
Do___ Cry___ Watch___ Want___
Write___
Fly___ Love___ Eat___ Sleep___
2- Complete with do, don´t, does, doesn´t.
1. I _____ live here. I live downtown.
2. No, she _____
3. _____ he get up early?
4. We _____ eat
fish.
5. I _____ have money.
3- Write in english the following.
1. Yo estudio en las tardes:
2. Ella estudia temprano:
3. El hace tareas:
4. Ella vive sola:
DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE
TODOS GUIA DE TRABAJO EN CASA Área y/o asignatura: ENGLISH Grado: 4 Curso: 1,2
and 3 Período Académico: III FECHA: Julio 21 - Agosto 21 DOCENTE: Eliana
Humanez , Elizabeth Navarro, Marinela Causil NOMBRE DE LA UNIDAD: THE
ENVIRONMENT Propósitos de aprendizajes: Identificar como debemos conservar
nuestro medio ambiente. Contenidos temáticos: - Vocabulario referido al medio
ambiente - construcción de oraciones MOMENTO 1: EXPLORACION DE SABERES PREVIOS
Hi miss. Happy day . your English classes week we are going mation n to ask for
infor lear Good. This week we are going to learn about THE ENVIRONMENT 74
MOMIENTO 2: CONCEPTUALIZACION THE ENVIRONMENT We must take care of our
environment to conserve nature. The environment plays an important role in the
healthy living of human beings. Look at the picture and color How we take care
of the environment? Ø No
cutting the trees Ø
Avoid contamination Ø Of
factories Ø Do
not dump garbage in rivers Ø
Clean the channets and streets Ø
Do not smoke next to others Practica en casa 1. Write five sentences how care
our environment. Example: cleaning our garbage ·
____________________________________________ ·
____________________________________________ ·
____________________________________________ ·
____________________________________________ ·
____________________________________________ 2. Look at and connect with colors
Agua trees Ríos poison Basura clean Contaminación wáter Limpiar streets Cortar
garbage Sembrar cut Cuidar plant Árboles fumigate Fumigar pollution Veneno care
Calles rivers 75 3. Look at and choose the correct Word a) Planting ___________
in each neighborhood b) Save ______________ each day c) The environment is very
important for our _____________ d) Care our environment for we have a good
______________ e) Do not the throw garbage in the ___________________ f) Don’t
poison the __________________ MOMENTO 3. APLICA Y RESUELVE Realizar en el
cuaderno y enviar las evidencias vía whatsapp 1. Write in English the
followings words Veneno_____________ basura_____________ fábricas___________
salud____________ Árboles_____________ limpiar_____________ medio
ambiente_______________ salvar_______ 2 Draw five form for we save the
environment and write it English. 3.Write in English the followings sentences .
Ella siembra árboles Él limpia su calle Ella recoge la basura Esto esta muy
limpio Mi papá ayuda a cuidar el medio ambiente 4.Make a letter soup of the
vocabulary of two from practice at home. Healthy life animals trees garbage
water 1 2 3 4 5 ___________ ___________ ___________ ___________ ___________
___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________
___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________
___________ ___________ ___________ 76 INSTITUCIÓN EDUCATIVA SAN JOSÉ
Resolución de Aprobación N°0746 de junio 12/2009 Nit 812.000.635-2 Dane N°
123001004519 "FORMANDO INTEGRALMENTE LOGRAREMOS CIUDADANOS COMPETENTES
DETENER LA PROPAGACIÓN DEL COVID 19 ES UN COMPROMISO DE TODOS GUIA DE TRABAJO
EN CASA Área y/o asignatura: ENGLISH Grado: 4 Curso: 1,2 and 3 Período
Académico: III FECHA: Julio 21 - Agosto 21 DOCENTE: Eliana Humanez , Elizabeth
Navarro, Marinela Causil NOMBRE DE LA UNIDAD: THE ENVIRONMENT Propósitos de
aprendizajes: Reconocer la estructura de la oración usando should and shouldn’t.
Contenidos temáticos: - Vocabulario referido al medio ambiente - construcción
de oraciones MOMENTO 1: EXPLORACION DE SABERES PREVIOS Hi miss. Happy day .
your English classes week we are going mation n to ask for infor lear Good.
This week we are going to learn about SHOULD/ SHOULDN’T 77 MOMIENTO 2:
CONCEPTUALIZACION SHOULD/ SHOULDN’T Should meaning “debería”. Lo que SE debe
hacer en el momento de la acción Shouldn’t meaning “no debería”. Lo que NO se
debe hacer en el momento de la acción Ruler: Pron Aux Verb compl She should
clean her street we Shouldn´t cut trees Example We should help the water I
should study about the environment She has flu. She shouldn’t drink Cold wáter
He feels sick. He shouldn’t be on the Street You should save the environment.
You shouldn’t trow garbage Practica en casa 1.complete with should and
shouldn’t the followings sentences Emily _____________ practice the exercices
You are very sick . you ________________ go out today He_____________ eat fish
for his health My sister has sore throat. She ______________ talk much 2. write
in English the followings sentences Ella deberá correr
_______________________________________________________________________ Tu
deberías visitar a tu familia _____________________________________________________________
Nosotros deberíamos estudiar. Nostros no deberíamos mirar
tv___________________________________ Nosotros deberíamos cuidar el medio
ambiente. Nosotros no deberíamos contaminar el agua __________ Yo debería
cuidarme del COVI19. Yo no debería jugar en la calle
__________________________________ https://www.youtube.com/watch?v=Hn_fIrM9JYk
https://www.youtube.com/watch?v=Sx4PBELDd0A 78 MOMENTO 3. APLICA Y RESUELVE 1.
Look at the picture and write should or shouldn’t 2. write five advice about
yourself Example: I should study three hours all day
a)______________________________________________________________________________________
b)______________________________________________________________________________________
c)_____________________________________________________________________________________
d)_____________________________________________________________________________________
e)_____________________________________________________________________________________
79 3. Look at the picture and conect with colors
Hola soy sharik puentes y lla termine la tarea de inglés
ResponderEliminar